Media

En fotograf med en Svemo mediaväst står och pratar med en förare

Grafisk profil

För att loggorna ska användas på ett korrekt sätt finns det riktlinjer att följa, se grafisk profil.
För högupplösta loggor, kontakta någon av Svemos två kommunikatörer

  • Ladda ner Svemos primärlogo svart
  • Ladda ner Svemo primärlogo vit
  • Ladda ner Svemo logo med undertext svart
  • Ladda ner Svemo logo med undertext vit
  • Ladda ner Svemo wordmark svart
  • Ladda ner Svemo wordmark vit

Ansökan om årligt mediapass på Svemo nationella tävlingar och arrangemang

Ditt företag eller uppdragsgivare måste vara registrerat med en verksamhet inom media, rapportering eller foto. Ej annan bransch. Uppdrag åt ett team godkänns inte.

OBS! Läs noga igenom våra riktlinjer och regler för mediapass innan du ansöker!

Ansök om media-ackreditering till specifik tävling

Ladda ner länk till anmälande/deltagande som media vid specifik tävling

Formuläret lämnas/skickas in ifyllt till arrangör för den specifika tävlingen.

 

Västarna ska skickas tillbaka till Svemo vid säsongens slut

SVENSKA MOTORSPORTFÖRBUNDET
Ref. Tone Wernersson
Box 2314, 600 02 Norrköping, SE

Borttappade och ogiltiga mediavästar:

Väst nr. 2 -5, 7, 9 – 16, 18, 20, 22, 24 – 30, 35, 36, 38 – 43, 45 – 57, 59 – 64, 66, 68 – 72, 74, 76, 78 – 91, 93 – 98, 101, 113 – 115, 149, 163.

Riktlinjer för arrangör gällande hantering av media på arrangemang/tävling

Tänk på att arrangörs- och/eller SM-manualen för respektive sportgren gäller i första hand.

Grundkrav

  • Tillhandahålla lokal för media-center enligt arrangörs- och/eller SM-manualen.
  • På tävlingsplatsen ska media registrera sig och erhålla passerhandlingar till aktuellt arrangemang.
  • Används media-väst sker utlämning lämpligast i media-center innan personen kommer in på tävlingsbanan och återlämning i media-center efter tävlingens slut. Observera att media kan bära media-västar som de blivit tilldelade av Svemo centralt med riktlinje att bära västen vid alla tävlingar, denna väst ska inte återlämnas till er som arrangör.
  • Att föra en nära dialog och informera media ackrediterad person angående säkerhet och andra föreskrifter på arrangemanget.
  • Ge media-ackrediterad person bra förutsättningar för att kunna genomföra sitt arbete.
  • Utskick av pressmeddelande. Uppmana i pressmeddelandet att media ska kontakta er innan tävlingen om de ska besöka arrangemanget/tävlingen.

Önskvärt

  • Genomföra eventuell presskonferens (inför tävling).
  • 1-3 personer (media-värdar) som under alla dagar finns till hands (en timma före och en timme efter tävling) och tillhandahåller information, ansvarar för att ackrediterad media erhåller passerhandlingar och i vissa fall även media väst.
  • Lättare förtäring.
  • Särskilda parkeringsplatser för media bör finnas, om möjligt. Parkeringsplatserna bör vara i nära anslutning till media-centret.
  • Finns pressläktare att tillgå bör den vara försedd med sittplats för arbetsyta och eluttag samt trådlöst eller sladdanslutet nätverk.
  • Endast media-ackrediterad ska ha tillgång till pressläktare.

Media-center

  • Rummet ska vara försett med skrivbord, eluttag, tillgång till information/resultat och trådlöst eller sladdanslutet nätverk.
  • Endast media-ackrediterad ska ha tillgång till pressrum.

Frågor

För allmänna frågor om media-ackreditering och hantering av media, eller för att rapportera in att en fotograf med årligt mediapass har misskött sig – kontakta Svemos kommunikatörer.

Kontakta oss

För frågor eller kontaktuppgifter till arrangör/klubben, hitta föreningen här.